Obrovský skok ve výkonu i prázdná peněženka = GeForce RTX řady 40

Společnost NVIDIA představila grafické karty GeForce RTX řady 40, které jsou navrženy tak, aby poskytovaly revoluční výkon hráčům a tvůrcům. V jejich čele je nová vlajková loď GPU RTX 4090, která má až čtyřnásobný výkon oproti svému předchůdci.

Jako první GPU na světě založené na nové architektuře NVIDIA Ada Lovelace přináší grafické karty RTX řady 40 obrovský generační skok ve výkonu a efektivitě a představují novou éru ray tracingu v reálném čase i renderování pomocí neuronových sítí, které využívají AI ke generování pixelů. Mezi nové GPU patří GeForce RTX 4090, která bude k dispozici 12. října, ale na cenu se raději neptejte!

České stránky společnosti NVIDIA uvádějí, že GeForce RTX 4090 se bude prodávat od 47 990 Kč.

„Éra RTX ray tracingu a renderingu pomocí neuronových sítí je v plném proudu a naše nová architektura Ada Lovelace ji posouvá na další úroveň,“ řekl Jensen Huang, zakladatel a generální ředitel společnosti NVIDIA, během GeForce Beyond: Speciálního streamu u příležitosti GTC.

„Ada představuje obrovský skok pro hráče a otevírá cestu tvůrcům plně simulovaných světů. S až čtyřnásobným výkonem oproti předchozí generaci nastavuje nový standard pro toto odvětví,“ dodal.

NVIDIA představila DLSS 3 

GPU GeForce RTX řady 40 podporují DLSS 3, funkci která pomocí AI nabízí až několikanásobně vyšší výkon ve hrách i aplikacích. DLSS 3 staví na vedoucí pozici společnosti v technikách využití superrozlišení akcelerovaných AI a přináší vynikající kvalitu obrazu ve spojení s až čtyřnásobným výkonem oproti nativnímu vykreslování. Navíc přináší rychlou odezvu.

DLSS 3 je poháněno novými Tensor jádry čtvrté generace a novým akcelerátorem Optical Flow, jimiž disponují GeForce řady RTX 40. Jde o nejnovější iteraci kritikou oceňované technologie Deep Learning Super Sampling a přináší novou schopnost nazvanou Optical Multi Frame Generation. Ta generuje zcela nové snímky, nikoliv pouze pixely, a přináší tak značné zvýšení výkonu. Protože DLSS Frame Generation probíhá jako postproces na GPU, dokáže zvýšit snímkovou frekvenci i v případě, že je hra limitována výkonem CPU.

DLSS 3 míří i do nejoblíbenějších herních enginů, jako jsou Unity a Unreal Engine, a získala podporu mnoha předních světových herních vývojářů. Brzy se objeví ve více než 35 hrách a aplikacích.

Zdroje: Tisková zpráva