Důvodem jsou přísné regule platformy App Store. K tomu, aby Apple streamovací službu povolil, by musel Microsoft poslat ke schválení všechny hry z nabídky xCloudu. To je zřejmě i důvod, proč byl v rámci betatestu dostupný jen titul Halo: The Master Chief Collection.
V tomto smyslu se Apple vyjádřil i do médií: „Tyto herní služby jsou na App Store vítány, ale i pro ně platí pravidla jako pro všechny vývojáře. To znamená i to, že se všechny hry musí schvalovat individuálně, aby se daly najít přes vyhledávání na App Store a zobrazit se v žebříčcích.“
The Verge spekuluje, že Applu také mohlo vadit také předplatné, které se aktivuje mimo aplikaci a firma tak přichází o svůj 30% podíl z transakce. Kvůli vysokým poplatkům jsou Apple i Google dlouho terčem kritiky ze strany vývojářů.
Microsoft kontroval vyjádřením, kde poukazuje na neférovost přístupu k digitálnímu obsahu. U neherních streamovacích služeb Apple netrvá na individuálním schvalování jednotlivých položek v nabídce. Jinými slovy, když může být na App Store třeba Netflix nebo Spotify se širokou nabídkou hudby a filmů, tak proč ne i xCloud s nabídkou her? Navíc všechny hry v rámci nabídky xCloudu již prošly schvalovacím procesem ratingové komise ESRB.
Zákaz se netýká jen xCloudu, ale také služby Google Stadia či GeForce NOW. Povoleny jsou jen streamovací služby fungující v rámci lokální sítě, jako je Steam Link nebo Remote Play od PlayStationu.