V roce 2022 výrazně vzrostl prémiový segment mobilů

V roce 2022 prémiový segment mobilních telefonů vůbec poprvé vzrostl, a to o 55 %, a to navzdory 12% meziročnímu poklesu v celém odvětví mobilních telefonů. Podle agentury Counterpoint důvodem může být také všeobecný trend zákazníků nakupovat spíše dražší zařízení na delší dobu.

Dalším faktorem pak může být také celkové posunutí celého sektoru mobilních telefonů do více prémiové kvality.

Největším skokanem v kategorii prémiových mobilních telefonů je společnost Google, která zaznamenala meziroční nárůst o 118 %. Na druhém místě skončila značka HONOR, jež dokázala ukrojit z celkového podílu na celosvětovém trhu a na domácím půdě v Číně bodoval se svoji Magic Series. Značka HONOR je nejvíce ceněna za neustálé investice a reálné využití inovativních technologií, které se také promítá na vysoké kvalitě výsledného produktu.

Posílení prémiového segmentu za minulý rok HONOR zaznamenal také na českém trhu. Podle průzkumu agentury IPSOS za 3. kvartál roku 2022 zájem zákazníků o produkty HONOR narostl právě v prémiovém a základním segmentu mobilních telefonů.

Apple vzrostl o 6 %. Zbytek známých značek se propadl.