Nvidia představila DLSS 3.5. Co dokáže?

V době, kdy se spekuluje o FidelityFX Super Resolution 3, které by AMD mohla představit s vydáním Starfieldu, tak přichází konkurenční Nvidia s oznámením DLSS 3.5 pro PC. Nová verze se zaměří na zlepšení kvality ray tracingu ve hrách a jako první ji budou podporovat tituly Alan Wake 2, Portal RTX a Cyberpunk 2077: Phantom Liberty.

DLSS 3.5 nebude vylepšovat výkon ve hrách, ten bude sice o něco lepší než v případě DLSS 3.0, ovšem nepůjde o tak razantní posun. DLSS 3.5 se zaměří na Ray (Tracing) Reconstruction (RR), jinými slovy na rekonstrukci ray tracingu ve hrách.

Dle Nvidie byla technologie vyškolena na pětkrát větším množství dat než DLSS 3. Má zahrnovat další data z herních a softwarových enginů, rozpoznávat různé ray-traced efekty, rozlišovat mezi dobrými a špatnými časovými a prostorovými pixely a zachovávat vysokofrekvenční data pro upscaling.

„Ray Reconstruction zlepšit vizuální kvalitu globálního osvětlení, stínů, odrazů a ambient occlusion. Jedním z nejdůležitějších procesů technologie je redukce vizuálního šumu v obraze,“ uvádí Nvidia.

Současně to znamená, že Alan Wake 2 bude na počítači podporovat efekty ray tracingu. U akční adventury Control odvedl tým vývojářů z finského studia Remedy pěknou práci, tak se očekávají velké věci i v případě pokračování thrilleru.