Konec smajlíků a dlouhých názvů. Google zavádí nová pravidla pro vývojáře aplikací

Na blogu společnosti Google se objevil nový článek, který je předzvěstí zpřísnění pravidel pro zalistování aplikací. Týká se metadat, tedy informací, ale i grafiky, které vývojáři posílají na Google Play spolu s aplikací samotnou.

Aktuálně je Google Play plný aplikací, jejichž prezentace by se dala označit za vizuální spam. Název aplikace je spíše popiskem, ikonky jsou orazítkovány různými nápisy a namísto obrázků přímo z apky jsou používány bannery.

V druhé polovině roku Google zavede striktní pravidla o tom, jak by měla prezentace aplikace vypadat. Délka názvu aplikace se například omezí na 30 znaků a zároveň nebude možné používat slova, která apku nějak chválí nebo přímo vyzývají uživatele ke stažení („Crane – stáhněte si nejlepší cestovní plánovač.“) Zákaz mají nově také emotikony a jiné speciální znaky v názvu apky. Totéž platí i pro jméno vývojáře.

Ikonky nově nesmí obsahovat nápisy, které informují o slevách, aktualizacích nebo oceněních. Zakázány jsou rovněž obrázky trofejí apod. použité v tomto kontextu. Pokud aplikace tato nová pravidla nedodrží, Google ji prostě nepustí do Obchodu Play.

Mírnější postih čeká vývojáře, kteří dodají nevyhovující krátký popis, obrázky nebo video. Pokud z dodaných materiálů nebude jasné, co aplikace dělá a jak vypadá, Google ji sice pustí do Obchodu Play, ovšem vyloučí ji z jakýchkoliv doporučení a propagačních akcí.  

Zdroje: Google Blog