Twitter na hackerský útok zareagoval tím, že na nějakou dobu omezil zveřejňování zpráv na ověřených účtech. Zároveň se spustilo vyšetřování, kdo za největším hackerským útokem v dějinách sociální sítě stojí.
Podle prvního vyjádření Twitteru byli k podvodu zneužiti přímo zaměstnanci společnosti, kteří mají přístup k interním systémům a nástrojům pro správu sociální sítě. Stali prý obětmi sociálního inženýrství. Tímto pojmem se v IT označují praktiky pro manipulaci lidí. Hacker se tedy nedostal do systému zvenčí, ale využil selhání lidského faktoru. Jako příklad sociálního inženýrství se často uvádí pohození flashky s nějakým lákavým nápisem („výplaty 2020“) v budově společnosti. Po zasunutí do USB se do počítače nahraje vir, s jehož pomocí se hacker dostane k datům společnosti. Metod, jak využít lidské neopatrnosti, je ale celá řada.
Twitter na zjištění reagoval omezením přístupu zaměstnanců k interním systémům. Zároveň slíbil, že zveřejní podrobnější informace o útoku.