Mimozemský artefakt demonstruje využití revoluční funkce

Ducky 3D, talentovaný grafik jehož tutoriály sledují statisíce lidí, tento týden představuje v rámci "In the NVIDIA Studio" tvorbu animace mimozemského artefaktu pomocí programu Blender s pomocí GeForce RTX 4090.

Jednoduché procedurální modelování

Využívá k tomu nové funkce geometrických uzlů (geo nodes). Obliba geometrických uzlů v Blenderu v poslední době prudce roste, protože díky ní se modelování stává spíše procedurálním procesem, který umožňuje vytvářet extrémně detailní scény s použitím jen malého množství dat.

Jednoduchost celého procesu ukazuje začátek video tutorialu v aktuálním blogu In the NVIDIA Studio. Na začátku Ducky vytvořil krychli na kterou pomocí několika kliknutí aplikoval populární geometrické uzly včetně random value, triangulate a dual mesh. Po té už stačilo experimentovat s číselnými hodnotami a výsledný mimozemský artefakt na sebe nenechal dlouho čekat.

"Používám geometrické uzly, abych využil výhod funkce dual mesh, která vytváří organické tvary manipulací s jednoduchými deformacemi," řekl.

Osvětlení s využitím RTX

Poté se Ducky 3D zaměřil na osvětlení objektu a vybral k tomu nástroj Blender Cycles. "Rendering osvětlení je v Cycles drasticky lepší, ale je to na vás," říká svům fanouškům.

Blender Cycles nabízejí RTX-akcelerovaný ray tracing prostřednictvím OptiX. Při práci s náhledem ve viewportu díky tomu lze plynule a interaktivně pracovat s realisticky vypadající scénou. K tomu je však důležitá dostatečně výkonná GPU, protože řada např. volumetrických efektů je náročná na vykreslení.