Facebooková stránka Xiaomi Česká republika zveřejnila příspěvek, ve kterém se chlubí titulem české jedničky: „Podařil se nám historický úspěch. Jsme na 1. místě v České republice.“ Tvrzení dokládá infografika společnosti Canalys, podle jejíž odhadů patří Xiaomi 29% podíl na českém trhu. Číslo udává počet mobilních telefonů značky, které šly do prodeje za 2. čtvrtletí roku 2021, nikoliv prodej koncovým zákazníkům (něco takového se počítá mnohem hůře).
Xiaomi se v posledním čtvrtletí opravdu dařilo. Prodeje vzrostly o 192 %, což značku vyhouplo na první místo. Zajímavé jsou i další příčky, především čtvrtá a pátá, kterou obsadily značky Realme, respektive TCL. Skokani roku vytlačili i značky Honor a Huawei. Přinejmenším u druhé jmenované to ale dává smysl, Huawei trpí americkým embargem, kvůli kterému telefony této značky přišly o Google Play a další populární aplikace od amerických firem.
V této souvislosti se sluší připomenout analýzu trhu z letošního května, podle které byl českou jedničkou Samsung. Podle ní měl Samsung za první čtvrtletí 38 % českého trhu (v dubnu dokonce 45 %). Že by si korejský výrobce tolik pohoršil? Vliv ale mohlo mát i to, že květnovou zprávu vydala jiná firma – agentura GFK.
Zdroje: Canalys, Xiaomi Česká reublika