Snapchat zaútočil na TikTok. Za videa bude lidem platit
TikTok má novou konkurenci. Po Instagramu a jeho Reels představil svoji vlastní vizi sdílení krátkých videí také Snapchat. V aplikaci se dnešním dnem objevila nová sekce Spotlight s nekonečnou přehlídkou videí nahraných uživateli sociální sítě. Videa vybírá algoritmus podle toho, co by vás mohlo zajímat. K dispozici jsou ale i tematické sekce.

Funguje to stejně jako videa na TikToku, to znamená krátká videa, mezi nimiž můžete přeskakovat svajpy nahoru a dolů. Na rozdíl od TikToku ovšem videa nejsou propojena s konkrétním profilem (musíte si nastavit profil jako veřejný) a chybí také sekce komentářů. Videa jsou omezena délkou 60 sekund a je zakázáno nahrávat klipy označené digitálním vodoznakem. Snapchat se tímto krokem snaží vyhnout kradení nebo reuploadů videí z jiných platforem.

Nová sekce nazvaná Spotlight startuje v 11 vybraných zemí a jak už tomu tak bývá, Česko mezi nimi není. To je škoda, protože Snapchat až do konce roku rozdá mezi tvůrce nejlepších klipů přes milion dolarů každý den. Kolik nejlepších videí si mezi sebe rozdělí milionovou odměnu, ovšem provozovatel sociální sítě neupřesnil.