Výměna kamery iPhonu 12 se neobejde bez autorizovaného servisu
Když se vám rozbije mobil, tak máte obvykle dvě možnosti: odnesete ho do servisu nebo se pokusíte o opravu sami. Ne všechny součástky v mobilu se ale dají opravit nebo vyměnit. Možná si vzpomenete na tlačítko Home se čtečkou otisků na některých iPhonech, které nebylo možné vyměnit z bezpečnostních důvodů. Na displeji se po výměně objevila chybová hláška, která znemožňovala používání telefonu.

Nový iPhone 12 má podobný problém s kamerou. Tentokrát se při výměně modulu s kamerou sice neobjeví žádný error, ovšem výsledek je stejný – kamera nefunguje. Po spuštění aplikace foťáku se prostě zasekne obraz. Jako první na tuto chybu narazili lidé ze společnosti iFixit, když vyměňovali moduly s kamerou mezi dvěma iPhony 12. Že by vadná součástka? Kdepak, stejný výsledek pokusu reportovali i další internetoví experimentátoři.



Vysvětlení se možná ukrývá v novém manuálu pro techniky v servisech společnosti Apple. Podle dokumentu je potřeba vyměněnou součástku autorizovat pomocí proprietární aplikace Applu, která je napojená na servery společnosti. Podobná poznámka je i u pasáže o výměně displeje.

Pokud se podezření prokáže jako pravdivé, tak Apple touto podmínkou absolutně znemožnil nejen domácí pokusy o opravu telefonu, ale také připravil o kšeft neoficiální servisy. Stále je tu ale naděje, že jde jen o chybu, kterou vyřeší některé z budoucích aktualizací systému iOS. Například modely Pro tímto neduhem netrpí.