Úřady zakázaly reklamu na hry Homescapes a Gardenscapes
Reklamy na mobilní hry často přikrášlují realitu a někdy i doslova lžou. Výjimkou nejsou ani situace, kdy jsou k propagaci jednoduché hříčky používány vykradené záběry z tříáčkových videoher pro PC a konzole.

Ne všichni jsou ovšem ochotní zavádějící reklamy tolerovat. Britská média přinesla zprávu o zásahu tamního regulátora proti reklamám na populární mobilní hry Homescapes a Gardenscapes od společnosti Playrix. Tyto stálice žebříčků popularity vám jistě nemusíme představovat, jde o spoj-3 puzzle zpestřené prvkem zútulňování virtuálního domu, respektive zahrady. Nic takového ale v reklamě nebylo. Místo toho Playrix lákal na puzzle s posunováním západek, viz galerie.

Playrix se sice bránil, že zobrazené minihry se skutečně v Homescapes a Gardenscapes nacházejí. Regulátora v podobě organizace ASA (Advertising Standards Authority) to ale neobměkčilo, podle něj se musí reklama zaměřit na jádro hry a tím hádanky se západkami nejsou. V obou hrách je několik tisíc levelů, zatímco podobných miniher je zde všehovšudy deset. Na závěr jen dodáme, že podnět k prověření dali sami hráči, kteří se reklamou nechali napálit.

Podobné stížnosti se objevují i mezi českými recenzemi.