Místo pouhého přenesení tlačítek a páček z gamepadu na displej, jako to dělá třeba služba GeForce Now, herní vývojáři navrhují kontextové ovládací rozhraní. To znamená, že nabídka a rozložení virtuálních tlačítek se mění podle toho, co se aktuálně děje na displeji.
Když se přehrává cut-scéna, tlačítka zmizí a pak se zase objeví, jakmile se opět rozjede akce. A nejen to, nové video ukazuje, jak se mění ovládání hry u různých pasážích. Zatímco u přestřelek v Gears 5 máte k dispozici klasické joysticky a akční tlačítka, v části, kde hráč ovládá kluzák, joysticky nahradí jedna páčka pro zatáčení doprava a doleva. Co na displeji nemusí nutně být, to tam prostě není.
Týká se to ale i sekundárních funkcí, jako je volba zbraně. Nabídku arzenálu, která se standardně ovládá směrovým křížem, musíte v Gears 5 na mobilu nejprve vyvolat jedním z virtuálních tlačítek. Vývojáři Gears 5 také museli řešit zaměřování odstřelovačkou. V tomto případě využili gyroskop v mobilu.
Dosud představovalo ovládání streamovaných her přes virtuální rozhraní spíše takovou nouzovku, ale v případě Gears 5 vypadá celkem použitelně.