Chytrý nákupní vozík od Amazonu ví, co nakupujete. Peníze si strhne přes aplikaci
Amazon není jen obří e-shop, do impéria Jeffa Bezose patří také sítě kamenných obchodů, jako jsou knihkupectví Amazon Books a 4-star, (bio)potraviny Whole Foods, prodejny dárkových předmětů Amazon Pop-Up nebo potraviny a bufety Amazon Go.

Poslední jmenovaný obchod je zajímavý tím, že zde nepracují žádné prodavačky. Prostě jdete dovnitř, nakoupíte si, co potřebujete a (bez zastávky u kasy) odejdete. Prodavačky totiž nejsou potřeba. Obchod je plný kamer, které sledují, co si dáváte do tašky. Identifikace zákazníka probíhá pomocí aplikace Amazon Go.

Na podobném systému funguje i novinka Amazon Dash Cart. Chytrý nákupní vozík je určený pro malé a středně velké obchody a vejdou se do něj zhruba dvě nákupní tašky. Na první pohled vypadá obyčejně, ve skutečnosti se ale ve vozíku skrývá plejáda kamer, senzorů a také váha, pomocí kterých Dash Cart identifikuje, co zákazník nakupuje. Identifikaci zboží potvrdí pípnutím. Pokud se nezadaří, rozsvítí se oranžové světélko a zákazník je vyzván, aby zboží vložil do košíku znovu.

Součástí vozíku je malý displej pro zobrazení nákupního seznamu a také skener slevových kuponů. Před nákupem je potřeba spárovat košík s aplikací Amazonu, která si také strhne peníze za nákup z vašeho účtu. Účtenka vám přijde na e-mail.