Kovy, Cartoon Network a Linka bezpečí se spojili v boji proti šikaně

Kovy, Cartoon Network a Linka bezpečí se spojili v boji proti šikaně

Různé 10. 5. 2019

Šikana je problém, který ne a ne vymýtit. S rozvojem internetu a sociálních sítí naopak ještě nabírá na síle a dostává novou podobou – kyberšikana. Potvrzují to například i zkušenosti operátorů z Linky bezpečí. „Problém šikany tvoří 7 % veškerých kontaktů, které děti učiní s Linkou bezpečí, ať už prostřednictvím telefonátů, emailů, či skrze chat,“ uvádí Regina Jandová z Linky bezpečí.

Proto vznikla iniciativa Buď kámoš, postav se většině, jejímž úkolem je upozornit na rostoucí problém a zároveň ukázat dětem, že „být jiný“ není na překážku. Nejčastějším důvodem šikany je právě odlišnost.  

Za osvětovou kampaní stojí televizní kanál Cartoon Network, který ji pod názvem Be a Buddy, not a Bully spustil už v několika evropských zemích. Ambasadorem kampaně pro Česko se stal YouTuber Kovy, který k ní natočil i video.



Spuštěn byl také český web, kde najdete například rady, jak se zachovat, pokud jste svědkem či obětí šikany, kodex kámošů nebo třeba kvízy.

Více na webu kampaně.

Čtěte také

Mobily od Huawei bez Google Play? Google dal Huawei na černou listinu

Mobily od Huawei bez Google Play? Google dal Huawei na černou listinu

Různé Před 9 hodinami

Nebo abychom byli přesní: na černou listinu (tzv. Entity list) dal čínskou společnost americký Úřad pro průmysl a bezpečnost. Jedná se o...

Lenovo ukázalo nový RAZR. Šlo ovšem o animaci vytvořenou fanouškem

Lenovo ukázalo nový RAZR. Šlo ovšem o animaci vytvořenou fanouškem

Různé Před 13 hodinami

Společnost Lenovo, která je vlastníkem značky Motorola, uspořádala tiskovou konferenci pro čínské novináře, na níž mimo jiné ukázala...

Chci posílat výběr
nejlepších článků na e-mail