TikTok chce konkurovat Spotify nebo Apple Music

Čínská sociální síť TikTok láká převážně mladé uživatele na krátká videa, jež častokrát obsahují hudbu nebo zvukové efekty. Díky tomu jsou mnohdy zábavnější a přitáhnou více pozornosti. Nebylo by tak vůbec zvláštní, kdyby se společnost ByteDance, která TikTok provozuje, chtěla do hudebního odvětví ponořit ještě víc.

To se také možná stane. Vypadá to, že ByteDance chce konkurovat službám Spotify, Apple Music nebo Deezer novou streamovací platformou TikTok Music, na níž budeme moci nakupovat, přehrávat a sdílet hudbu. Nemá chybět ani vytváření playlistů nebo textů, které pak následně půjde sdílet se svými kamarády. Aplikace se dočkáme na telefonech a tabletech.

Tyto informace vyplavaly na povrch díky registraci ochranných známek ve Spojených státech a Austrálii. Z popisu vyplývá, že bude služba obsahovat i prvky sociální sítě, což se v tomto oboru hned tak nevidí. U konkurence totiž momentálně třeba nemůžeme přidávat komentáře ke skladbám a albům.

Nutné je zmínit, že nepůjde o první zkušenost čínského ByteDance s tímto typem aplikace. Na některých světových trzích, kupříkladu v Brazílii či Indii, funguje služba Resso. Ta nabízí velice podobné funkce jako nadcházející TikTok Music. Díky napojení na TikTok si i přes omezenou dostupnost získala nemalou přízeň uživatelů.