Apple podle soudu musel vědět, že prodává vadné Macbooky Pro

Modely MacBooku Pro z roku 2016 jsou snad prokleté. Nejenže měly poruchové klávesnice, ale spousta uživatelů hlásilo také vadné problémy s podsvícením. Obě kauzy mají nyní soudní dohru.

Obvinění jsou v obou případech víceméně stejná. Podle žalované strany Apple věděl o tom, že je laptop defektní, a přesto jej uvedl do prodeje. V případě klávesnice docházelo k problémům, když se do tzv. motýlkového mechanismu kláves dostaly nečistoty. Klávesy pak někdy nereagovaly nebo vysílaly špatné signály (místo jednoho znaku se na obrazovce objevily dva apod). Apple se snažil problémy vyřešit přidáním jakési izolace, ale ani to nepomohlo, a nakonec se musel vrátit k původnímu mechanismu.

Co se obrazovky týče, tak tady zase docházelo k problémům s podsvícením. Stíny na dolní části obrazovky způsoboval křehký kabel, který se poškodil pouhým otevíráním a zavíráním notebooku. Podle soudce Apple musel o problému vědět, protože tento model prodával i přesto, že si majitelé ve velkém stěžovali na problémy s displejem. U nových modelů společnost nahradila problematický kabel za bytelnější. Nabídka na pozáruční opravu se na stránkách společnosti ovšem objevila až dlouho poté, co tisíce lidí podepsaly petice a problému si všimla média.

Zatímco v případě klávesnice čelí Apple hromadné žalobě, kvůli problému s displejem se na soud zatím obrátilo devět zákazníků. Je ale dost možné, že se k žalobě připojí i další nespokojení zákazníci.  

Zdroje: Macrumors