Úvod Novinky Dr. Dre chce překonat Deezer i Spotify

Dr. Dre chce překonat Deezer i Spotify

Dr. Dre chce překonat Deezer i Spotify

Jedním z hlavních témat druhého dílu Applikace na Prima COOL jsou služby na přehrávání hudby a hlavně hudební streaming. Naším favoritem je Deezer (byl u nás první, nabízí nejvíce skladeb atd.), proti němu pak v testu stavíme populární službu Spotify a hudebník David Kraus v rozhovoru vyznává lásku ke Google Music.
 
Služeb je samozřejmě mnohem více a objevují se stále nové. Tou nejnovější a dost možná i nejzajímavější je Beats Music, která by se v Americe měla spustit již 21. ledna. Pokud vám název aplikace připomíná značku sluchátek Beats by Dre, máte pravdu. Je to právě známý rapper, který za celým projektem stojí.
 
A není sám, již nějakou dobu mu s projektem pomáhá například Trent Reznor z Nine Inch Nails, který není s moderními technologiemi spojený jen tím, že dělal soundtrack k filmu The Social Network. Jako hudebník Reznor vyzkoušel řadu možností, jak lidem prodávat vlastní muziku a právě streaming mu přijde jako nejlepší cesta.
 
Dr. Dre se vůbec dokázal obklopit hudebními odborníky, ať již jde o umělce jako takové, jejich producenty nebo důležité investory. A na téhle logice stojí i hlavní tahák Beats Music – Dr. Dre kritizuje systém hledání a doporučování hudby v konkurenčních službách, kde ho mají na svědomí roboti bez duše a hudebního vkusu.
 
V Beats Music tak budou hudbu doporučovat sami umělci, ale i hudební kritici z magazínů jako Rolling Stone nebo Pitchfork. Velkým průlomem by pak měla být možnost “Right Now“, která vám doporučí muziku na základě místa, času a vaší nálady. Zahraniční novináři, kteří si mohli tuhle vymoženost již vyzkoušet, si jí docela pochvalují.
 
Tým kolem Beats Music nechce nechat nic náhodě. Při startu nabídnou 20 milionů skladeb, které můžete streamovat online nebo si je stáhnout do telefonu. Měsíční poplatek bude 10 dolarů a svojí službu chtějí lidem do uší protlačit velkou mediální masáží – třeba reklamou během Super Bowlu, což je nejsledovanější a nejdražší reklamní čas v Americe.
 
V USA se bude Beats Music také prodávat ve speciálním rodinném balení u mobilního operátora AT&T, kde za 15 dolarů budete moci vytvořit až pět rodinných účtů. Kdy se služba dostane do zbytku světa a hlavně do Česka, to se zatím neví.



Čtěte také:

Komentáře